måndag 10 december 2012

Hälp barna, a kan sälv

Det sa en av mina kusiner när hon var liten. Inget kunde stämma in bättre på William. Inte för att han säger det, men han gör det.

I morse knatade han upp innan mig. Gick och tog fram en tallrik och två clementiner. Då kom jag upp och började med gröten. När jag fixar med den drar Wille fram en stol till kylskåpet, klättrar upp på den och tar fram smör ost och bröd. Medan jag sticker ut och hämtar posten har han tagit fram smörkniv och osthyvel också. Sedan försöker han bre smörgåsen och skära osten, då får jag hjälpa honom.

Till frukost åt han bra kan jag säga, gröt, macka och en clementin. Den hämtade han från soffan där han hade sparat dem.

För en stund sedan blev Wille väldigt tyst och när jag smyger fram för att se vad han gör får jag syn på detta. Duktig kille må jag säga :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar