söndag 30 december 2012

Juldagen

Ja den här dagen kunde börjat bättre. Under natten så har jag kliat till förbannelse i ena ljumsken å precis i troskanten. När jag tröttnat på att inte kunna sova gick jag upp och smorde in det och somnade till slut om. När det sedan blev morgon så kliade det som f-n i ögonen, samtidigt som jag gnodde så kände jag hur de svullnade upp. Dessutom så tog jag en kik vad det var som hade kliat under natten.. Jag hade sådana utslag ut på benet och upp på magen. Insåg att jag hade fått en allergisk reaktion på något, vad vete sköven. Tog en tavegyl och det lugnade sig och ögonen slutade klia efter ett tag.
Inte så tydligt, men svullet var det.
Efter lite fix å trix så åkte vi och hämtade Claes och Sofia för nästa julfirande. Denna gången i Älvängen hos moster och morbror där. Amanda hade vattkoppor så de var inte där, för övrigt var alla samlade (förra året så var det ju ingen vidare juldag med alla sjukdomar som drabbade oss just då). Vi åt julmat, fikade, drack glögg, spelade julklappsspelet och hade julklappsutdelning. Vi fick en elvisp och fyra vinglas. Vad William fick berättade jag i julaftonsinlägget. I spelet var det särdeles dålig utdelning må jag säga. Två paket lyckades jag och Viktor få ihop. Illa, illa..

Wille visade sig från sin bästa sida och var glad och pratsam hela tiden. För hans del var nog ändå Elly och Ingemars hund Beauty det bästa. De delade pepparkakor bland annat. Hon låg ute i farstun och där var Wille en hel del. Vid ett tillfälle kom han springandes genom hallen och tjöt i skräckblandad förtjusning. Efter kom Bjuttan, som behövde kissa. Wille var mer än nöjd att hon reste på sig.

Några bilder från Älvängen lyckades jag inte få med, trots att jag hade kameran med mig. Hade fullt upp med att vara social.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar